كمپرسور روغن ريزي دارد

عيب و علت احتمالي

چارة ‌احتمالي

الف) بخارمكش مرطوب است و سبب كف كردن روغن مي شود .

الف) شيرهاي انبساط و حبابهاي گرمايي آنها را بازديد كنيد . لوله كشي مبرّد را وارسي كنيد .

ب) فشار محفظة ميل لنگ به علت فرسودگي رينگهاي پيستون بالا رفته است .

ب) رينگها و واشرهاي فرسوده را تعويض كنيد .

ج) كمپرسور زود به زود روشن و خاموش مي شود .

ج) دستگاه كنترل فشار را بازديد و فشارهاي قطع و وصل آن را متناسب با شرايط كاري تنظيم كنيد . در صورت خراب بودن دستگاه كنترل فشار ، آن را تعمير و يا تعويض كنيد .

 

برگشت روغن به محفظه ميل لنگ انجام نمي گيرد

عيب و علت احتمالي

چارة احتمالي

الف) لوله كشي مبرّد به طور صحيح انجام نشده است.

الف) لوله كشي را بررسي و در صورت لزوم اصلاح كنيد .

ب) ميزان شارژ مبرّد ناكافي است .

ب) محل نشت گاز را پيدا و پس از ترميم آن به سيستم ، مبرّد اضافه كنيد .

ج) فشار در محفظة ميل لنگ بالاست .

ج) رينگ پيستون را بازديد كنيد ، كاركرد جداكنندة روغن را بررسي كنيد .

د) شير جداكنندة روغن درست كار نمي كند .

د) كاركرد جداكنندة روغن را بررسي كنيد .

 

فشار روغن كافي نيست

عيب و علت احتمالي

چارة احتمالي

الف) روغن بيش از اندازه كف مي كند .

الف) شير انبساط را تنظيم كنيد . گرمكن محفظة ميل لنگ را بازديد كنيد .

ب) سطح روغن پايين است .

ب) سطح روغن را بازديد و در صورت نياز روغن اضافه كنيد .

ج) پمپ روغن خراب شده است .

ج) پمپ روغن را تعويض كنيد .

د) لولة روغن باز شده و يا شكستگي پيدا كرده است .

د) مدار روغن را بازديد و اصلاح كنيد .

هـ) پيچ درپوش ياتاقان ميل لنگ بسته نشده است .

هـ) محل نصب پيچ را بازديد و در صورتي كه نصب پيچ فراموش شده است آن را همراه با واشر مربوطه در جاي خود ببنديد .

و) لولة برداشت صافي روغن شل شده ، ترك خورده و يا دهانة آن خراب شده است .

و) لولة انتقال را بازديد و اشكال آن را برطرف كنيد .

 

فشار رانش كمپرسور از حد معمول بيشتر است

عيب و علت احتمالي

چارة احتمالي

الف) سيستم بيش از حد شارژ گاز شده است .

الف) مبرّد اضافي را تخليه كنيد .

ب) هوا يا گازهاي غير قابل تقطير به داخل سيستم نفوذ كرده است .

ب) سيستم را هواگيري كنيد .

ج) شير سرويس رانش كمپرسور كاملاً باز نيست .

ج) شير را كاملاً باز كنيد .

د) لولة رانش گرفتگي پيدا كرده است .

د) علت را مشخص و اشكال را برطرف كنيد .

هـ) گردش هوا ر كندانسور (نوع تبخيري و يا نوع هوايي) به خوبي انجام نمي گيرد .

هـ) موانع موجود در مسير عبور هوا را برطرف و كندانسور را تميز كنيد .

و) كندانسور تميز نيست .

و) كندانسور را تميز كنيد .

ز) لوله هاي آب كندانسور (نوع آبي)رسوب گرفته اند .

ز) لوله ها را تميز كنيد .

ح) ميزان آب تغذية كندانسور (نوع آبي) كم و يا دماي آن خيلي بالاست .

ح) عملكرد شير تنظيم آب را بررسي و آن را متناسب با نياز كندانسور تنظيم كنيد .

 

فشار رانش كمپرسور كم است

عيب و علت احتمالي

چارة احتمالي

الف) سيستم كمبود گاز دارد .

الف) محل نشت گار را پيدا و بعد از ترميم آن به سيستم مبرّد اضافه كنيد .

ب) جريان آب در كندانسور زياد است .

ب) شير كنترل آب ورودي كندانسور را تنظيم كنيد .

ج) مايع مبرّد از اواپراتور به كمپرسور مي ريزد .

ج) نحوة كاركرد شير انبساط را بررسي كنيد . همچنين وضعيت نصب حباب حساس و كيفيت عايقكاري آن را بررسي و در صورت نياز اصلاح كنيد .

د) سوپاپ رانش يا شير اطمينان كمپرسور نشتي دارد .

د) سوپاپ يا شير اطمينان را تعمير و يا تعويض كنيد .

 

فشار مكش بالاست

عيب و علت احتمالي

چارة احتمالي

الف) سوپاپ مكش نشتي دارد .

الف) سوپاپ را آزمايش و آن را تعمير و يا تعويض كنيد .

ب) عبور جريان در شير انبساط از حد لازم بيشتر است.

ب) شير انبساط را بازرسي و تنظيم كنيد . وضعيت نصب حباب حساس روي لولة مكش را بررسي كنيد .

ج) بار اعمال شده به اواپراتور بيش از اندازه است .

ج) كيفيت درزگيري و عايق بندي فضاي تحت تهويه مطبوع را بررسي كنيد .

فشار مكش پايين است

عيب و علت احتمالي

چارة احتمالي

الف) صافي مكش كثيف شده است يا اينكه شير سرويس مكش كاملاً باز نيست .

الف) صافي را تميز كنيد . شير سرويس مكش را بازديد و آن را به طور كامل باز كنيد .

ب) در قسمتي از مدار مايع مبرّد گرفتگي ايجاد شده است .

ب) فيلتر خشك كن را تميز كنيد . محل گرفتگي را پيدا و آن را برطرف كنيد .

ج) سيستم كمبود گاز دارد .

ج) محل نشت گاز را مشخص و بعد از ترميم آن سيستم را شارژ كنيد .

د) ميزان روغن در سيستم زياد است و مبادلة گرما در اواپراتور را كاهش داده است .

د) سطح روغن را بازديد و روغن اضافي را تخليه كنيد .

هـ) ظرفيت شير انبساط كم است يا اينكه به طور صحيح تنظيم نشده است .

هـ) شير انبساط را تنظيم كنيد .

و) ميزان افت فشار در اواپراتور بيش از حد معمول است . لولة مويين متعادل كنندة شير انبساط گرفته است.

و) از عدم گرفتگي لولة‌ مويين متعادل كننده اطمينان حاصل كنيد .

ز) فشار رانش پايين است .

ز) شير تنظيم آب تغذية كندانسور را امتحان كنيد . ميزان شارژ گاز سيستم را كنترل كنيد .

ح) بار تحميل شده به اواپراتور كم است .

ح) ظرفيت سيستم را با ميزان بار مقايسه كنيد . در صورت نياز ظرفيت را كاهش دهيد .

و) كويل اواپراتور برفك زده است .

و) برفك را برطرف كنيد .